PMT biedt de optie voor Single Sign-On (SSO) met AFAS.
Wat is een Single Sign-On?
Single Sign-On zorgt ervoor dat gebruikers maar eenmalig hoeven in te loggen waarna automatisch toegang wordt gegeven naar andere applicaties. Je hoeft dan dus niet iedere keer opnieuw in te loggen bij verschillende programma’s. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om de enige overgebleven aanmeldprocedure te verscherpen en het gebruik veiliger te maken. Voor PMT betekent het dat zolang je ingelogd bent in AFAS, je niet apart in hoeft te loggen in PMT.
Hoe werkt de single sign-on?
De ondernemer/bedrijfsleider heeft de mogelijkheid om deze winkeloptie aan te zetten. Vanuit AFAS hebben medewerkers de mogelijkheid om de volgende PMT-pagina’s direct te bereiken:
- de PMT homepagina;
- verlof aanvragen;
- roosters;
- beschikbaarheid.
Wanneer een medewerker vanuit AFAS op een van deze modules klikt, zoekt PMT op basis van het personeelsnummer de medewerker op in PMT. De medewerker wordt dan doorgestuurd naar de betreffende pagina.
Voor een goede werking is het vereist dat de instellingen in AFAS goed staan. Hoe dit ingesteld moet worden dient te worden uitgevraagd bij de applicatiebeheerders van AFAS.
Wat is er nodig om de single sign-on te laten werken?
- Het PMT personeelsnummer van de medewerkers moet overeenkomen met het nummer van AFAS.
Heb je interesse om dit ook voor jouw winkel te activeren? Stuur dan even een melding in binnen ons klantportaal.